Консултативне радионице на тему унапређивања доступности, праведности и квалитета предшколског васпитања и образовања

Штампа

strucno usМинистарство просвете, науке и технолошког развоја у сарадњи са Канцеларијом Светске банке у Србији организовали су у хотелу "Пламен град“ у Ковину, 23. јуна 2016. године, радионице на тему унапређивања доступности, праведности и квалитета предшколског васпитања и образовања у вртићима на територији општине Ковин, као и у самом граду. Учесници ове радионице били су представници локалне самоуправе, Интересорне комисије, Центра за социјални рад, предшколске установе, основних школа, Дома здравља, просветни инспектор, ромски кординатори, родитељи, док су преставници наше школе били учитељи: Наташа Буљугић, Милош Баковић и психолог Гордана Вакић Антанасијевић.


Сви присутни су били распоређени у пет паралелних група, којима су кординирале чланице мреже подршке инклузивног образовања.Теме по групама су биле следеће:
1. Интерсекторски приступ приоритетима инклузивног предшколског васпитања и образовања (ПВО) у локалном контексту – доступност за различиту децу
2. Расположивост и приступачност пу за сву децу
3. Квалитет ПВО, диверсификација програма, приступ фокусиран на односе и интеракције између васпитача и породице, између васпитача и деце и између деце
4. Грађани локалне заједнице – разумевање (ставови и оцене) значаја инклузивног предшколског васпитања и образовања
5. Учешће и подршка породици

Давала се тренутна оцена и процена стања доступности, праведности и квалитета у предшколским установама са конкретним предлозима ка њиховом побоЉшању.
Након завршетка радионице учесници су сумирали своје утиске и искуства и установили да су највећи проблеми унапређивања предшколског васпитања и образовања недостатаци финансија, простора и кадра, који се могу превазићи отварањем још једног вртића у другој месној заједници. За учеснике радионица ово је велики допринос проширивању знања у унапређивању компетенција за обезбеђивање квалитетнијег предшколског васпитања и образовања доступном сваком детету, креирање квалитетне подршке деци којој је она потребна и стварање повољних и оптималних услова за напредовање у развоју и учењу.

Наташа Буљугић