Екскурзија трећег и четвртог разреда

Екскурзија је била планирана и реализована 23.5.2019. у организацији наше школе и Туристичке агенције „Ступ Травел“.У 6 часова и 30 минута, аутобус је био паркиран у дворишту школе. Полиција је проверила исправност аутобуса и на екскурзију смо кренули у 7 и 30 часова , 48 ученика, 4 учитеља и водич агенције.

Кренули смо пут Тополе где смо обишли Карађорђев дом. У Карађорђевом граду у Тополи очуван је и рестауриран Карађорђев конак. У конаку је стална изложба личних предмета Вожда и аутентично оружје из Првог српског устанка, међу којима је и оригинални Карађорђев топ . На топу недостаје десна ручка коју је краљ Петар Карађорђевић искористио као основу за своју круну, желећи да симболично повеже своју владавину са славном владавином Вожда Карађорђа.

Одлазимо на Опленац где обилазимо кућу Краља Петра. Са почетком припремних радова за изградњу цркве Св. Ђорђа на Опленцу подигнута је такозвана Црквена кућа 1910. године, по пројекту архитекте Косте Ј. Јовановића. Постављена као привремена грађевина, одакле ће се надгледати изградња цркве где се и сам Петар I уселио 1910.Затим цркву Св. Ђорђа која је маузолеј династије Карађорђевић подигнут је на самом врху стеновитог брда Опленац. У горњем делу цркве налазе се гробнице оснивача династије Карађорђа (јужна певница) и ктитора храма, Краља Петра Првог (северна певница). У крипти се налази 39 гробница са надгорбним плочама од дечанског оникса.На крају обилазимо и виноградареву кућу.

Пећина Рисовача је изазвала велико интересоавање код деце а нарочито водич који им је на занимљив начин причао о настанку пећинског накита и животу људи и животиња у пећини.У пећини је живео прачовек као ловац.У њој се налази реконстукција фигура различитих врста животиња, које су настањивале пећину пре периода леденог доба.

После пећине одлазимо на ручак у Аранђеловац а затим и шетњу кроз парк Буковичке бање.

У повратку свраћамо у Орашац,на место договора о подизању Првог српског устанка и проглашења Карађорђа Петровића врховним вождом,на Сретење 15.фебруара 1804.У знак сећања на овај велики догађај подигнута је црква Вазнесења Господњег,Спомен школа и чесма у Марићевића јарузи.

Повратак испред школе у 18:45.

Сви планирани садржаји ове екскурзије су реализовани,било је занимљиво и интересантно и веома лепо и добро организовано.