Пројектна настава у другом разреду: сви путеви воде до воде

Након посете Дунаву и њеној левој обали, у којој су се ученици информисали о водама у природи, Дунаву као великој реци богатој рибом и разним речним биљкама, по којем плове велики бродови, чамци, преко којег се пружају дугачки мостови ... још један час Пројектне наставе је реализован на ову тему : „СВИ ПУТЕВИ ВОДЕ ДО ВОДЕ“. Припремљен је прибор за извођење огледа, постављени су циљеви шта треба доказати, тј. које закључке треба донети на основу експеримента. Постављена питања су: Коме је вода неопходна, које особине има, у каквим стањима може да буде, шта вода раствара, како штедимо воду, каква је вода као течност, а каква кад је чврста или гасовита, на које начине користимо воду у таквим стањима, шта вода може да раствори, а шта не и како се она мења приликом растварања? Огледима, истраживањима, анализама, ученици 2/1 и 2/2 разреда, долазили су до бројних закључака. Најпре се закључило да је вода течност, јер она тече из чесме када они перу руке, мама пере суђе, тата ауто или када се купају...Вода раствара шећер и со, тиме она мења укус, дакле вода је течност која нема укус. Када се растворио сок, креда, темпера у води, она је променила и боју. Закључак је да је вода безбојна течност. Вода нема нити мирис, закључила су деца, јер су покушали да га осете. Даљим огледима, истраживало се шта плива, а шта тоне у води и дошло се до закључка да метали тону: чиоде, спајалице, кључеви, зарезачи. Пливали су предмети од дрвета: дрвене бојице, оловке, гранчице, лист са биљке... Сви експерименти су урађени са материјалима из непосредног ученичког окружења. Ученици су имали задатак да и код куће, уз помоћ родитеља, реализују неколико експеримената на основу задатка: сипати воду у кесису ипластичну чашу и одложити их у замрзивач. Затим ставити лонче воде на ринглу и пустити да вода кључа. Након пар минута кључања, поклопити лонче и за који тренутак отклопити. Шта се дешава на поклопцу? Веома расположено и на обострано задовољство ученика и родитеља, истраживало се и доносили су се закључци. Сви домаћи задаци прослеђивани су вибером, а слике прегледане путем презентације.

Следећи задатак ће бити прикупљање фотографија загађене воде и примери ситуација штедње воде, ради израде тематског паноа. Као млади, веома активни еколози, ученици другог разреда поручују: Вода је свима потребна! Штедите је од загађења и беспотребног расипања!

 

Наташа Буљугић

<< Nazad 

 

Корисни линкови

logo2

1533459