Пројектна настава у другом разреду - „ЗНА ЛИ ЗНАК СВАКИ ЂАК?“

Ученици 2/1 и 2/2 разреда су реализовали још један пројекат, под називом „ЗНА ЛИ ЗНАК СВАКИ ЂАК?“ са својим учитељицама: Снежаном Ломигора и Наташом Буљугић. У оквиру Пројектне наставе, остварени су сви планирани кораци: отварање пројекта, развијање пројекта и затварање пројекта. У првој етапи, разговарало се о искуствима ученика у кретању у саобраћају на путу од куће до школе, на путу када се остварују посете значајним установама у граду или извођењу излета, када ученици као пешаци користе коловоз за кретање. У дигиталној учионици, ученици су кроз анимирану игрицу, главног јунака водили од тачке А до тачке Б помоћу стрелица, водећи рачуна о поштовању правила понашања пешака у саобраћају. Ученици су рекли да до школе долазе пешачењем, а ретко их довозе родитељи аутом. На том путу срећу ознаке у облику табла са обавештењима, саобраћајне знаке, семафоре и обавештења исписана на коловозу ( школа, зебра ). Описивали су знаке у облику квадрата, троугла, кругова. Тада су добили и информацију да плави, квадратног облика знаци, значе обавештење, троугласти упозоравају, а округли знаци забрањују. Понеке су именовали, као што су: стоп, пешачки прелаз, паркинг, хитна помоћ, назив насељеног места, опасност на путу...а знају да се понашају и у односу на промену боја на семафору. Објаснили су начин прелажење улице, без семафора и на обележеном пешачком прелазу, али и кретање тртоаром или коловозом у колони, на основу остварених искустава.

У другом делу, наставку практичног дела реализације пројектне наставе, одгледана је интерактивна позоришна представа за ученике млађих разреда, Аматерског позоришта из Ковина, под називом „ Мала грешка у саобраћају, велика цена“. Ученици су нека знања о понашању у саобраћају, саобраћајним знацима и прописима, као и значају и улози саобраћајца, приказала на сцени, уз глумце. На импровизованој раскрсници, са семафорима и знацима, решавали су се проблемски задаци.

У трћем делу пројекта, ученици су израђивали саобраћајне знаке, али и саобраћајна средства (друмског саобраћаја), семафоре. Набавили су картоне, кутије, колаж папире, пластелине, дрвене штапиће, фломастере, помоћу којих су цртали и исецали саобраћајне знаке и класификовали их према намени. Направили су саобраћајна средства: аутомобиле, камионе, комбије, аутобусе...

Демонстрација наученог, уследила је на наредном часу Пројектне наставе. Прављене су макете улица на којима су били знаци, семафори, објекти крај пута. Ученици су на основу постављених задатака, користили знања и реализовали успешно саобраћајни полигон. „Водич“ су били, појединачно, сви ученици одељења. Улога му је била да објасни положај знака на саобраћајном полигону, демонстрира и објашњава. Улога пешака је била најважнија, а у свакодневном животу и најодговорнија.

Улога саобраћајног полицајца, поновљена је кроз презентацију садржаја, када је у првом разреду реализован Национални пројекат „Основи безбедности деце“, а предавање одржао припадник саобраћајне полиције ПС Ковин.

Макете и полигони, као и знаци, семафори и саобраћајна средства, остављени су на коришћење ученицима у време одмора. За крај пројекта, ученици су добили задатак да се литерарним или ликовним изражавањем, укључе у наградни конкурс који расписује Општина Ковин, под називом „Твоја сигурност је у твојим рукама“. Бицикл, ролери или кошаркашке лопте, биће награде најуспешнијим радовима!

Наташа Буљугић

<< Nazad 

 

Корисни линкови

logo2

1533519