Обележавање Међународног дана борбе против вршњачког насиља
Међународни дан борбе против вршњачког насиља обележава 24. фебруара 2021. године као и сваке године последње среде у фебруару под називом „Дан розих мајицаˮ.
Поводом тога, током недеље, у оквиру превентивних активности и заштите од насиља и дискриминације у оквиру установе, обележен је на различите начине. У одељењима другог разреда је прочитана „Прича о розим мајицама“, након које се разговарало о садржају, анализирало о поступцима и повлачила паралела са догађајима и искуствима ученика.
Прича о Дану розих мајица.
Широм света се последње среде у фебруару обележава као Дан борбе против вршњачког насиља. Све је почело 2007. године, када је група активиста у једној канадској провинцији покренула иницијативу након што је канадски ученик Чарлес МекНил у школу дошао са розе мајицом на себи и због тога претрпео ругање и вербално насиље од својих вршњака. Ученик је розе мајицу обукао у знак подршке мајци оболелој од карцинома дојке. Активисти су купили 50 розе мајица и поделили их његовим вршњацима у школи који су их носили као подршка дечаку. Ученици су почели и сами да долазе у школу облачећи розе мајице, које су тако постале симбол борбе против вршњачког насиља у школама који се широм света обележава последње среде у фебруару.
Активности, које су још реализоване, су: израда плаката са порукама о врстама насиља, решавања проблема ненасилном комуникацијом, порукама, њиховом изложбом и форум театром, са дебатовањем, на тему „ Шта би било, кад би било?“ у 3. разреду
Ученици седмог разреда су путем презентације, само потврдили да се у њиховом окружењу проблеми решавају разговором и договором. У квизу су показали висок ниво толеранције и одговорности за свој усрасни ниво. На крају је представљен и пројектни рад, „Прича о ружичастим мајицама“ у форми презентације.
Свим активностима, указало се на значај толеранције, емпатије, поштовање права и различитости, развијање сарадње и оснаживање за ненасилну комуникацију и ненасилно решавање конфликата. Деца су поново упозната са Правилником о протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање у којем су прописане мере и активности којима се у установи ствара сигурно и подстицајно окружење, негује атмосфера сарадње, уважавања и конструктивне комуникације. Све установе образовања и васпитања су у обавези да систематски и континуирано планирају активности превенције насиља и дискриминације у оквиру програма заштите од насиља, злостављања и занемаривања и програма спречавања дискриминације.
Наташа Буљугић