У СВЕТУ ХОБИЈА

Ученици 2/2 разреда су са својом учитељицом, Наташом Буљугић, реализовали активност у оквиру часа ЧОСа, на тему “ Мој хоби”

Разговарало се о томе шта они знају о хобију, да ли су чули за ту реч и њено значње, да ли се у њиховој породици говори или бави неко некаквим хобијем. Затим су значење приближили личном искуству и навели примере испуњавања свог слободног времена оним што спда под активношћу “хоби”. У наводима примера, углавном ученици прикупљају колекције сличица фудбалера или фигурица јунака из цртаћа. Предложено је да своје колекције, донесу у школу, направе изложбу у учионици и представе свој хоби другарима. Изложба је допуњена примерцима салвета и старих новчаница, које су послали родитељи као део њихових колекција и тиме подржали своју децу у реализацији ове активности. Изложбу су погледали сви другари млађих разреда школе. На овај начин су размењена искуства, идеје и могућности размене примерака који се појављују у дупликату, а на тај начин и негују другарски и партнески односи међу децом. Ово је тек почетак формирања односа према хобију, као значајној активности и саставни део одрастања сваког детета. 

О хобију

“Посебна категорија активности ученика, припада хобију. Односи се на оне које имају одлике активног провођења слободног времена, које су подстицајне и стваралачке у извесној мери, а које млади сами структурирају.У односу на друге активности којима се млади баве током слободног времена, хоби има неке специфичности,  јер то није споља вођена, организована и структурирана активност (као што су школске и радне активности и организоване ваннаставне и спортске активности), а није ни пасивно  провођење времена (доколица), већ активност коју сама деца, млади, реализују у време када и како то њима одговара, а не по динамици и неком утврђеном распореду и вођено као што то важи, на пример, за спортске тренинге. Хоби се односи на добровољне, мотивисане, углавном индивидуалне активности које се одвијају током слободног времена. Ове активности разликују се по свом капацитету за ментално активирање, а могу бити више или мање креативне.... Реч је о активностима које појединац бира у складу са својим интересовањима, способностима, знањима и континуирано им се посвећује улажући време и енергију. Хоби може да испуњава различите функције, може да служи одмору и разоноди, да омогућава истраживање и развијање интересовања, способности, талената, стицање знања и вештина, изграђивање идентитета, , развој личности, да има протективну ментално хигијенску улогу итд. Хоби може да буде увод и припрема за формално учење и вежбање, када млада особа открива област свог интересовања, а може да буде у извесној мери и у неком свом делу или фази (и на неки начин) формализован, структуриран и вођен. Када говоримо о хобијима мислимо на индивидуалне самостално структуриране у некој мери стваралачке активности, које се углавном односе на креативна испољавања, пре свега, у уметности (на пример: компоновање, писање поезије и прављење накита) или неким областима науке и технике. Хобије треба неговати. Важно је да родитељи и одрасли излажу децу и младе широком спектру искустава и да се труде да развијају и одрже њихова интересовања”.

Наташа Буљугић

ПР ОШ “Десанка Максимовић” Ковин

<< Nazad 

 

Корисни линкови

logo2

8819704